Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

A. Einstein: Představivost tě dostane všude

Na karanténě se mi líbí jedna jediná věc. Mám spoustu ničím nepřerušovaného času, během kterého mohu tvořit. Jak řekl sám Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“

Dostala jsem od nakladatelství zadání na další gamebook pro děti, ve kterém si  cestuji po 20. století. Procházím se spolu s dětskými hrdiny kolem Vltavy, všechno kolem se zelená, je teplo a svítí tam i sluníčko. Jsou třicátá léta, pánové nosí cylindry a dámy se schovávají pod paraplata. Je to bezva!

Chvíli píšu a chvíli ladím materiály k besedě. Když jsem se vracela z té poslední říjnové,  někde cestou jsem ztratila žezlo z pokladu svatého Václava. Vtipné. Zatímco se snažím dětem vštípit nějaké hodnoty, zatímco jim kladu na srdce zodpovědnost, vytrácím za zády náš národní poklad! Strážce by ze mne dobrý nebyl. Naštěstí je žezlo papírové, takže ho mohu vyrobit znovu, ale stejně se na sebe zlobím.

Štrachám ze skříně pastelky. Když už jsem u toho, budu si hrát. Chystám projekt ke knize o svatém Václavovi. Děti budou během plnění úkolů  dokreslovat mapu Pražského hradu  z 10. století. Určitě to zvládnou skvěle, ale horší je, že nakreslit předlohu musím nejdřív já - nerada bych jim kazila estetické cítění. Takže se moc snažím. (Na pokousaný jazyk později použiju bylinky.)

Na mém stole je teď trochu nepořádek. Ale přesně tak to mám ráda. Když se něco děje. Všechno lepší, než kdyby byl stůl prázdný. I k tomuhle měl Einstein trefnou poznámku:  „Je-li nepořádek na stole odrazem nepořádku v mysli, co potom odráží prázdný stůl?“

Když mám hotovo, vracím se zpátky do 20. století. Vymyslet pro děti příběh - pohodička. Zato domyslet jim do gamebooku úkoly, na to už by se mi hodilo středisko v Houstonu.  S veškerým personálem. Občas jako by ten most mezi hemisférami zbuchl. Snažím se zorientovat v excellovské tabulce, která by mi to měla usnadnit, neboť jsem si ji sama vyrobila. Očividně mi k ní chybí příslušné školení.

Abych našla chybu, snažím se vytisknout si to. Jenomže tiskárna samozřejmě vzdoruje. Také jí očividně chybí most. Urazila se. Tváří se, že můj počítač vůbec nezná. Zřejmě menstruuje.

No, tak dobře. Jsem v první polovině 20. století, co bych chtěla. Vytahuju znovu papír a místo pastelek tužku a pravítko. Ten časový skok proběhl naprosto dokonale! Myslím, že mi za zády právě něco žbluňklo do vody... Já vím, pane Einsteine, máte ve všem pravdu. Čas je jen iluze.

Autor: Renata Šindelářová | pátek 20.11.2020 8:52 | karma článku: 7,40 | přečteno: 196x
  • Další články autora

Renata Šindelářová

Ze slovinských Alp

Oblíbená destinace s dechberoucími výhledy i prima koupáním. Úžasné hory, které můžete buď pouze obcházet, nebo se odhodlat a pěkně si je vyšlápnout. Lanovek je tu ale poskrovnu, takže pro lenochy to úplně není...

3.7.2023 v 8:43 | Karma: 17,03 | Přečteno: 299x | Diskuse| Fotoblogy

Renata Šindelářová

Reportáž z balónu

Náš plánovaný let horkovzdušným balónem začal třikrát úplně stejně: vachrlatou předpovědí počasí. Protože však většinou existovala minimální šance na zlepšení, nebyl nikdy let preventivně zrušen.

9.8.2022 v 6:28 | Karma: 12,50 | Přečteno: 244x | Diskuse| Cestování

Renata Šindelářová

Chlupaté štěstí

Nekonečný prostor v našem srdci otevírají naši (nejen) chlupatí mazlíčci. Přináší nám do života hodně radosti, která je na konci vykoupená bolestí, ale tak už to holt na světě chodí - jen proto se jich nevzdáme. Milujeme je!

18.7.2022 v 7:00 | Karma: 18,10 | Přečteno: 288x | Diskuse| Fotoblogy

Renata Šindelářová

Svět plný zvířat - zatím

Planeta Země právě prožívá masové vymírání druhů. Jeho příčinou není dramatická událost, ale bezohledná lidská činnost. S láskou k přírodě a úctou k životu děkuji za každý přeživší druh, který to zatím nevzdal.

14.7.2022 v 18:17 | Karma: 13,31 | Přečteno: 177x | Diskuse| Fotoblogy

Renata Šindelářová

Ladím jaro

Do mého ticha, ač nikam nepospíchá, jaro už dýchá... (... a probudilo ve mně touhu složit k pár fotkám haiku)

19.2.2022 v 20:31 | Karma: 14,34 | Přečteno: 174x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Za dvacet let úspěšného vývoje Českého republiky to nepovažujeme, řekl Klaus

29. dubna 2024  11:35,  aktualizováno 

Exprezident Václav Klaus vystoupil silně kriticky ke dvacátému výročí vstupu České republiky do...

Za týden přibylo 1604 nakažených černým kašlem. Třetina jsou mladiství

29. dubna 2024  13:55

Za uplynulý týden přibylo podle údajů Státního zdravotního ústavu 1604 nakažených černým kašlem,...

Skotský premiér Yousaf po roce rezignoval, doplatil na rozchod se zelenými

29. dubna 2024  13:28

Skotský premiér Humza Yousaf v pondělí oznámil rezignaci. Po ukončení koaliční spolupráce jeho...

Jak se chystá převrat. V Německu začal proces s Říšskými občany

29. dubna 2024  7:35,  aktualizováno  13:22

Z členství v teroristické organizaci a z přípravy vlastizrádného aktu se od pondělka před soudem ve...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 78
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 687x
Spisovatelka  (www.literarnistrom.cz), která ráda fotí, sportuje, tančí, medituje, ale úplně nejraději ze všeho se směje.